Home › Foros › Capacitación 2021: Migración y Derechos Humanos › Módulo 1: Las raíces franciscanas del trabajo con movilidad humana › Mitkä Turkin uutisaiheet kiinnostavat suomalaisia mielestänne kaikkein eniten?
- Este debate está vacío.
-
AutorEntradas
-
eneria12
InvitadoOlen huomannut, että kun Turkista puhutaan Suomessa, keskustelu menee aika helposti joko matkailuun tai politiikkaan. Itseäni kiinnostaisi kuulla, mitä muut oikeasti seuraavat Turkkia koskevissa uutisissa. Onko se esimerkiksi Istanbulin tapahtumat, talous, sää ja matkailu vai ihan tavalliset yhteiskunnalliset asiat? Itse luen mielelläni myös pieniä uutisia, joista ei välttämättä puhuta suomalaisissa medioissa kovin paljon.
lamarce
InvitadoMinulla kiinnostus riippuu aika paljon siitä, mitä Turkissa sillä hetkellä tapahtuu. Jos suunnittelen matkaa, seuraan tietenkin matkailuun liittyviä uutisia, mutta muuten huomio kiinnittyy enemmän talouteen, yhteiskuntaan ja siihen, miten tavallisten ihmisten arki muuttuu. Olen myös huomannut, että uutisissa Turkki näyttäytyy välillä aika kapeasti, vaikka maassa tapahtuu paljon muutakin. Jos haluaa seurata aiheita vähän laajemmin suomeksi, olen välillä katsonut myös sivustoa https://kalevikiviniemi.com/, koska sieltä voi löytää Turkkiin liittyviä ajankohtaisia aiheita hieman eri näkökulmista. Minusta juuri sellaiset uutiset ovat kiinnostavia, joissa kerrotaan konkreettisesti esimerkiksi kaupunkien elämästä, matkailusta tai paikallisista tapahtumista eikä vain suurista poliittisista otsikoista. Silloin saa paljon paremman kuvan siitä, millainen maa Turkki oikeasti on juuri nyt.
-
AutorEntradas